1900-TALSKONST

 

 

 

 

GUNNAR STENQVIST

1915-1968

Parisvår”

Olja, duk 55x46 cm

Signerad ’Gunnar Stenqvist’ samt betitlad ’Parisvår’

PRIS: 4 500:-

 

 

Gunnar Stenqvist föddes i Stockholm 1915. Han studerade vid Isaac Grünewalds målarskola i Stockholm 1942 och vid Académie de la Grande Chaumière i Paris 1948. Förutom vid Sveriges allmänna konstförenings vårsalonger på Liljevalchs så medverkande han bland annat i Nationalmuseums utställning ”Unga tecknare” 1943-44.

 

 

 

 

 

 

SVERRE ERIXSON

f 1932

”Segelbåtar II”

Olja, pannå 60x73 cm

Signerad ’Sverre -61’

PRIS: 7 500:-

 

 

Som son till Sven X:et Erixson hade Sverre Erixson goda förutsättningar för en framtid som konstnär och redan som fyraåring utförde Sverre en målning tillsammans med sin berömde far. Efter studenten gick Sverre Erixson till sjöss som telegrafist på ett Salén-fartyg och seglade jorden runt under två år, innan han började sina studier på Konstakademien. I sitt måleri uppvisar han klara influenser från fadern och i den nu aktuella ”Segelbåtar II” framkommer hans flödande berättarglädje och kongeniala förmåga till förenkling, där han med sparsmakade medel framkallar den fartfyllda känslan av en regatta.

 

2019 visades en stor retrospektiv utställning med Sverre Erixson på Nacka konsthall.

 

 

 

 

 

 

HARRY WICHMANN

1916-1993

Vilstolar

Olja, duk 33x41 cm

Signerad ’Wichmann -82’

PRIS: 3 400:-

 

 

 

 

 

 

ORVO RAATIKAINEN

1914-2000

(Finland)

Kvinna i gröngräset

Olja, duk 62x50 cm

Signerad ’O Raatikainen -57’

PRIS: 4 000:-

 

 

 

 

 

 

BENGT LISSEGÅRDH

1912-1979

”Beethoven”

Bemålad trärelief 49,5x36 cm

Signerad ’LISSEGÅRDH’

PRIS: 6 500:-

 

Proveniens:

inköpt direkt av konstnären 26 september 1938 för 150 kronor

(originalkvitto a tergo)

 

 

Den i Hudiksvall födde Bengt Lissegårdh hade förmånen att få studera för flera av skulpturens största namn, både svenska och internationella. Under några få år i början av 1930-talet drev Bror Hjorth en skulpturskola i Stockholm tillsammans med Nils Möllerberg. En av skolans elever var Bengt Lissegårdh. Han studerade där 1932-33 och kom att ta starka intryck från sin lärare Bror Hjorth, vilket framgår av den nu aktuella träreliefen ”Beethoven”, där dragen av primitivism är framträdande på samma sätt som hos Bror Hjorths träreliefer.

 

Efter studierna för Hjorth begav sig Bengt Lissegårdh 1936 till England, där han började vid Eric Gills ateljéskola för skulptur och grafik i Buckinghamshire. Läraren Eric Gill var förutom skulptör, även en av sin tids mest betydande typografer och ritade bland annat typsnittet Gill Sans. Lissegårdh återvände så småningom till Sverige och under åren 1941-46 studerade han på Konstakademien i Stockholm för Eric Grate. Efter åren på akademien blev England åter platsen för hans fortbildning. Som British Councils stipendiat fortsatte han 1946-47 sina studier för ingen mindre än Henry Moore vid Chelsea School of Art och John Farleigh vid Central School of Art i London.

 

Med lärare som Bror Hjorth och Henry Moore hade den synnerligen välutbildade Bengt Lissegårdh skapat de bästa förutsättningar för en framgångsrik karriär som skulptör. Tyvärr gjorde hälsoskäl att han redan på 40-talet måste överge skulpturen för att i stället främst ägna sig åt måleri och grafik.

 

Åren 1947-52 var Lissegårdh lärare i skulptur och teckning på Konstfack.

 

Bengt Lissegårdh är bland annat representerad på Moderna museet, Göteborgs konstmuseum, Norrköpings konstmuseum, Victoria and Albert Museum i London och Museum of Modern Art i New York.

 

 

 

 

 

 

OTTE SKÖLD

1894-1958

Sunnerskog

Olja, träpannå 65,5x81 cm

SigneradOtte S’

PRIS: 12 000:-

 

 

 

 

 

 

OTTE SKÖLD

1894-1958

”I skogen”

Olja, träpannå 51x91 cm

SigneradOtte S’

PRIS: 14 000:-

 

 

 

 

 

 

OTTE SKÖLD

1894-1958

Förälskat par

(”SKISS –SERIEN FOLKVISAN”)

Skiss till Otte Skölds 60 kvadratmeter stora fresk

”Folkvisan” i Göteborgs konserthus (1937)

Olja, träpannå 65x53,5 cm

SigneradOtte S’

PRIS: 11 000:-

 

 

 

Otte Sköld ”Folkvisan” fresk i Göteborgs konserthus (1937)

 

 

 

Otte Sköld under arbetet med ”Folkvisan” i Göteborgs konserthus juni 1937

 

 

 

 

 

 

OTTE SKÖLD

1894-1958

Vårlandskap

Olja, träpannå 32x46 cm

SigneradOtte S’

PRIS: 5 800:-

 

 

 

 

 

 

EVERT LUNDQUIST

1904-1994

”Flicka med hatt”

Olja, duk på papp-pannå 30,5x23,5 cm

Signerad ’EL’ även signerad a tergo ’Evert Lundquist’ och betitlad ’Flicka med hatt’

PRIS: 16 000:-

 

 

Som ingen annan svensk konstnär har Evert Lundquist förmedlat måleriets innersta väsen till betraktaren. Motiven är sparsmakade. De enklast av föremål avbildas, en yxa, en pall, en kaffekopp. Han skildrar ömsint den ensamma människan i all sin litenhet, i all sin storhet, i all sin komplexitet och gestaltar därmed livet självt. Med den pastost pålagda färgen och den suggestiva ljusbehandlingen besjälar han motivet och transformerar det över tid och rum till en universell plats i medvetandet.

 

Från de tidiga verkens starka färger och kompakta tyngd (”Kvinnorna vid brunnen” 1938), via perioden där de varma jordfärgerna dominerar (”Hatten” 1964), når Evert Lundquist i ”Flicka med hatt” fram till ett måleri, där ljuset slutligen övervinner allt och levandegör motivet i en till synes motsägelsefull kombination av sublim tyngdlöshet och inneboende urkraft. Det är som om den mogne konstnären, ställd inför förgängligheten, till slut kommer tillfreds med livsvillkoren, som om han utan förbehåll äntligen kan bejaka livets skönhet. Den pastosa färgen finns fortfarande där, men förmedlar inte längre en kraft som tynger motivet och binder fast det i jorden. Genom att koncentrera det pastosa till den centrala delen av motivet, använda sig av en ljusare palett och fullända den vibrerande ljusbehandlingen, frigörs en kraft, där betraktaren sugs in i motivet, omsluts av dess atmosfär och själv blir en del av den värld som konstnären har skapat.

 

 

 

 

 

 

EVERT LUNDQUIST

1904-1994

Hatten

Pastell 41x48 cm

Signerad (på passepartout) ’Evert Lundquist 1945’

PRIS: 7 500:-

 

 

 

 

 

 

EVERT LUNDQUIST

1904-1994

”Ljus”

Blyerts/kol 55,5x46 cm

Signerad ’Evert Lundquist’

PRIS: 4 500:-

 

Utställd:

Galerie Belle, Västerås 1977, Utställning nr 154

 

 

 

 

 

 

EVERT LUNDQUIST

1904-1994

”Vid fönstret (Genom porten)”

Etsning 24,5x24,5 cm

Signerad’Evert Lundquist’ samt ’19/110’

Utförd 1972

PRIS: 1 800:-

 

 

 

 

 

 

HARRIET ANDERSSON

Född 1932

”Premiär”

Olja, pannå 24x33 cm

Signerad ’HARRIET ANDERSSON’

PRIS: 5 500:-

 

Utställd:

”De oblygas salong”, Hotell Thor, Ängelholm, 2-7 december 1960, kat.nr 117

Utställningskatalogen medföljer

 

 

Harriet Andersson

 

Att den berömda skådespelerskan Harriet Andersson, känd för sina många roller i Ingmar Bergmans filmer, även under en kort period ägnade sig åt måleri är det nog få som känner till. Efter att relationen med skådespelaren och regissören Gunnar Hellström i slutet på 1950-talet hade avslutats flyttade Harriet till Skåne, där hon under åren 1959-64 var gift med barndomsvännen, lantbrukaren Bertil Wejfeldt. Samma år som Harriet Andersson utförde den nu aktuella målningen Premiär, föddes hennes dotter Petra Wejfeldt och detta år spelade Harriet också Ofelia i Hamlet på Helsingborgs stadsteater. Målningen Premiär, som var utställd på ”De oblygas salong” i Ängelholm i december 1960, skildrar på ett elegant sätt de emotionella slitningar som Harriets dubbla roll som firad aktris och nybliven småbarnsmamma innebar vid tidpunkten.

 

 

Harriet Andersson i målarskola tidningsartikel

 

 

De oblygas salong 1960 katalogomslag

 

 

De oblygas salong katalognummer 117 Harriet Andersson Premiär

 

 

 

 

 

 

ROBERT HÖGFELDT

1894-1986

Kaffestunden

Olja, duk 68x50 cm

Signerad ’Robert Högfeldt’

PRIS: 4 000:-

 

 

 

 

 

 

SVEN MOELL

1894-1974

”Sommarljus”

Olja, pannå 60x46,5 cm

Signerad ’S. MOELL’

Pris: 2 900:-

 

 

 

 

 

 

 

LARS NORRMAN

1915-1979

”APPENDECTOMI”

(Dr Gunnar Nordenstrahl opererar, Norrköpings Lasarett)

Olja,duk 90x116 cm

Signerad och daterad ’Lars Norrman -42’

Även signerad och betitlad a tergo

 ’LARS NORRMAN APPENDECTOMI NORRKÖPING 1942’

PRIS: 20 000:-

 

Litteratur:

Cecilia Stam ”Lars Norrman, Sveriges meste konstnär”

Artikel i Paletten 2/74 (nr 2, 1974), avbildad sid 20,

text om kirurgmotiven sid 18

 

Lars Norrmans motiv med kirurgiska ingrepp från 1940-talets första hälft intar en unik plats i svensk 1900-talskonst. I den stora Appendectomi från 1942 ser vi hur den hos Fernand Léger skolade Norrman med kallhamrad naturalism återger ingreppen med medicinsk exakthet. Det är ett verk som förebådar det fotorealistiska måleri som Ola Billgren skulle komma att utföra först ett kvarts sekel senare.

 

 

 

 

 

 

BROR BÖRJESSON

1903-1999

Vindruvor

Olja, pannå 19x23 cm

Monogramsignerad ’BB 1954’

PRIS: 4 000:-

 

 

 

 

 

 

THORSTEN ANDERSSON

1910-1998

”Sköna maj välkommen!...

Olja, pannå 42x38 cm

Signerad Th. And 50’

PRIS: 2 500:-

 

 

 

 

 

 

 

NILS NILSSON

1901-1949

Rödhårig modell i röd soffa

Olja, duk 65x81 cm

Stämpelsignerad ’N N

Intyg a tergo:

’Detta arbete är utfört av

konstnär Nils Nilsson (1901-1949)

Åke Nilsson

Samt påskrift ’No 311’

PRIS: 9 000:-

 

 

 

 

 

 

NILS NILSSON

1901-1949

Kvinna i soffa”

Olja, duk 65x81 cm

Signerad ’N N

Även signerad a tergo ’Nils Nilsson’

PRIS: 14 000:-

 

 

 

 

 

 

HARALD LINDBERG

1901-1976

Barn i vagga

Olja, duk 55x66 cm

Signerad ’Harald Lindberg 1934’

PRIS: 5 500:-

 

 

 

 

 

 

HARALD LINDBERG

1901-1976

Roslagsvår

Olja, pannå 50x61 cm

Signerad ’Harald Lindberg’

PRIS: 4 500:-

 

 

 

 

 

 

UNO VALLMAN

1913-2004

Blomsterprakt

Olja, duk 61x50 cm

Signerad ’UNO VALLMAN 1967’

PRIS: 6 000:-

 

 

 

 

 

 

RAGNAR JOHANSSON

1913-1997

Motiv från Lofoten

Olja, duk 54x81 cm

Signerad ’R J’

PRIS: 4 500:-

 

 

 

 

 

Ragnar Johansson Blomsterstilleben

 

RAGNAR JOHANSSON

1913-1997

Blomsterstilleben

Olja, duk 38,5x38 cm

Signerad ’R J’

PRIS: 2 700:-

 

 

 

 

 

 

RAGNAR JOHANSSON

1913-1997

Tidlöst landskap

Akvarell och blyerts 22,5x30,5 cm

Signerad ’R J’

PRIS: 1 700:-

 

 

 

 

 

 

MAJ BRING

1880-1971

”Vår på Skansen”

Olja, papp-pannå 35x27 cm

Signerad ’Maj Bring’

PRIS: 4 500:-

 

 

 

 

 

 

CURT CLEMENS

1911-1947

Sittande kvinna

Olja, duk 65x58 cm

Signerad och daterad ’Clemens 1945’

PRIS: 9 500:-

 

 

 

 

 

 

BERNHARD OSCARSSON

1894-1977

Utsikt mot Strandvägen, Stockholm

(Kvinna på parkbänk)

Olja, träpannå 33x41 cm

Signerad ’OSCARSSON’

PRIS: 5 900:-

 

 

 

 

 

 

KURT LINDON

1910-1985

Spritcentralen, Årsta

Olja, duk på pannå 40,5x56 cm

Signerad ’LINDON’

PRIS: 3 400:-

 

 

 

 

 

 

JURGEN WRANGEL

1881-1957

”Les roches blanches 1939”

Olja, duk 55x81 cm

Signerad ’J. Wrangel’

PRIS: 3 500:-

 

 

 

 

 

 

OLLE NORDBERG

1905-1986

De första vitsipporna

Olja, duk 50,5x65,5 cm

Signerad ’Olle Nordberg 56’

PRIS: 4 500:-

 

 

 

 

 

 

MATHILDE WIGERT-ÖSTERLUND

1873-1943

Trädgårdsidyll, Hagby prästgård

Olja, duk 58x72 cm

Signerad M. Wigert-Österlund’

PRIS: 5 700:-

 

Proveniens:

Biskop Einar Billing (1871-1939), därefter i arv inom familjen

 

Einar Billing var prebendekyrkoherde i Hagby och Ramsta församlingar mellan 1908 och 1918 och samtidigt extra ordinarie professor i dogmatik och moralteologi vid Upsala universitet. Om hans och familjens liv i Hagby har hustrun, Gerda Billing, skrivit i boken ”Den oförglömliga prästgården”. Einar Billing blev 1918 kyrkoherde i Helga Trefaldighets församling. 1920 utnämndes han till biskop i Västerås.

 

Mathilde Wigert-Österlund studerade vid Tekniska skolan och Althins målarskola i Stockholm. Från hösten 1896 till våren 1903 var hon elev på Konstakademien, där hon belönades med Kanslersmedaljen. Bland kamraterna på akademien fanns Ivar Arosenius, Karl Isakson och den blivande maken, konstnären John Österlund (1875-1953). Under några månader i Paris 1903-04 studerade hon på Académie Colarossi.

 

Representerad: Moderna Museet, Upsala konstmuseum, Aguélimuseet i Sala

 

 

 

 

 

 

JOHN ÖSTERLUND

1875-1953

”På Mollön

Olja, pannå 46x55 cm

Signerad ’JOHN ÖSTERLUND 1943’

PRIS: 2 500:-

 

Proveniens:

Upsala Ångkvarns samling

 

 

John Österlund studerade på Konstakademien i Stockholm 1897-1902, där han belönades med kanslersmedaljen. Han företog därefter en studieresa till Paris och reste med stipendier ur Kinmansonska fonden 1906 och 1907 till Tyskland, Holland, England, Belgien och Frankrike.

 

John var född i Stockholm, men bosatte sig tillsammans med sin hustru, konstnärinnan Mathilde Wigert-Österlund i Upsala. Konstnärsparet kom att tillhöra Upsalas mera välkända konstnärsprofiler, även om John oftast sökte sina motiv på Gotland och senare på västkusten, där han under en lång följd av somrar vistades i Mollösund.

 

Aktivt verksam inom konstlivet i Upsala var John Österlund från början en av de drivande krafterna i Uplands konstförening och under flera år dess vice ordförande. Förutom ett flertal utställningar runtom i Sverige deltog John Österlund även i utställningar i München, Rom, Budapest, Paris, S:t Louis, San Francisco och Buenos Aires.

 

Representerad: Nationalmuseum, Upsala universitetsbibliotek, Upsala Konstmuseum, Värmlands Museum i Karlstad och Hälsingslands Museum i Hudiksvall.

 

 

 

 

 

 

JOHN ÖSTERLUND

1875-1953

”Ringmuren”

Olja, papp-pannå 33x40,5 cm

Signerad ’JOHN ÖSTERLUND 1947’

PRIS: 2 300:-

 

 

 

 

 

 

AXEL OLSON

1899-1986

Strandbild

Blandteknik 19x26 cm

Signerad ’Axel Olson 24/4. 40’

PRIS: 3 200:-

 

 

 

 

 

 

ELLIS WALLIN

1888-1972

”En flik blått vatten”

Olja, duk 54x65 cm

Signerad ’Ellis Wallin -63’

PRIS: 3 400:-

 

 

 

 

 

 

GUSTAV RUDBERG

1915-2001

”Grå dager”

Olja, duk 65x83 cm

Signerad ’RUDBERG’

PRIS: 11 000:-

 

 

 

 

 

 

LAMBERT WERNER

1900-1983

Färgstarkt djur

Blandteknik 56x73 cm

Signerad och daterad ’Lambert Werner 49’

PRIS: 4 500:-

 

 

 

Lambert Werner

 

AKTÖR PÅ INTERNATIONELL ARENA

 

Lambert Werners särpräglade konstnärskap tillhör utan tvivel ett av den svenska 1900-talskonstens internationellt mest framgångsrika. Av svenska konstnärer torde han stå närmast de ungefär samtidigt med honom framträdande skånska imaginisterna; hans om automatismen erinrande teknik, hans ibland poetiskt laddade titlar och den nästan orientaliska färgprakt med vilken han ofta dränker sina bilder – och som fått flera att jämföra honom med Max Walter Svanberg – tyder på en viss samhörighet med dessa, men han är för mycket individualist för att kunna bindas till någon bestämd riktning. Den komplicerade blandteknik med skrapningar, tvättningar, frottage och lasyrer, som är hans kännetecken och ger hans akvareller och gouacher deras säregna utseende med sin något batikliknande lyster, måste uppenbarligen medföra en viss grad av beräkning i det konstnärliga tillvägagångssättet och utesluter därför ren automatism. I de flesta av Lambert Werners målningar före 1950-talets mitt finns en svårtydd men ändå klart figurativ symbolik, som talar om djup konstnärlig medvetenhet.

 

Förutom ett stort antal separatutställningar i Sverige, bl a på Färg och Form 1949, 1951, 1955, 1960 och 1966, deltog Lambert Werner i Paris i Salon des Surindépendants 1950 och visade separata kollektioner på Galerie Raymond Creuze 1951, 1953, 1955 och 1958. Vidare hade han separatutställningar i Basel 1951, Berlin 1952 och 1953, Bryssel och Luzern 1953, Traunstein 1956, Oslo 1957, Nürnberg 1958, Wuppertal-Barmen 1959-62, Amsterdam 1961, New York 1964 samt ett flertal utställningar i Italien under 1960-talet.

 

Representerad: Moderna museet, Borås konstmuseum, Jönköpings museum, Västerås konstmuseum och Örebro läns museum samt utomlands bland annat i Institut Tessin och Musée National d’Art Moderne i Paris, Nationalgalerie Berlin och museerna i Nürnberg och Wuppertal

 

 

 

 

 

 

LAMBERT WERNER

1900-1983

”Komposition No 14”

Blandteknik 66,5x98,5 cm

Signerad och daterad ’Lambert Werner 60’

PRIS: 4 700:-

 

Proveniens:

Konstnären Ian Hellström (1925-2012)

 

Utställd:

Gallerie Numero, Milano

 

 

Då den informella konsten bröt igenom under 1950-talet var steget inte långt för Lambert Werner från hans surrealistiskt visionära konst till en rent nonfigurativ bildsyn med sina närmaste rötter i den franska tachismens kalligrafiska fantasier och lek med plumpar och fläckar. Genom denna frigörelse från kvardröjande figurativa rester nådde han slutgiltigt fram till ett adekvat uttryck för sina konstnärliga intentioner: att skapa en ”ren” konst, som liksom musiken är sig själv nog utan några litterära bestämningar, en konst som avser att frigöra betraktarens fantasi genom att utesluta varje fixering vid bestämda ting.

 

När Lambert Werner ställde ut på Galleri Färg och Form 1960 skrev den berömde konstkritikern Eugen Wretholm: ”En målning av Lambert Werner blir aldrig en stelnad bild som man tröttnar på. Hemligheten med hans romantiska måleri ligger just häri, att det frigör vårt själsliv, för oss bort i drömmar som verkar läkande på de sår verkligheten tillfogat oss. ’Man får ständigt berusa sig’ för att nu citera Baudelaire, som säkerligen lidelsefullt skulle ha anammat Lambert Werners måleri. Lambert Werners utställning i Färg och Form (3-20/9) var rikare och märkligare än Jean Fautriers på årets Biennal. Att kalla honom för pionjären i vårt informella måleri är att ge honom en alltför anspråkslös bukett.” (Eugen Wretholm Konstrevy nr 5-6 1960)

 

 

 

 

 

 

 

 

JAMES BUTLER

Född 1931

(England)

”Angelica Reclining”

Brons, längd 37 cm, bredd 20 cm, höjd 8 cm

Signerad ’Butler -74’ och numrerad ’25/250’

Gjutarstämpel ’Morris Singer FOUNDERS LONDON

PRIS: 7 500:-

 

 

 

 

 

 

OLA BILLGREN

1940-2001

Kvinnostudier

Blyerts 24x32,5 cm

Signerad ’Ola Billgren -63’

PRIS: 6 000:-

 

 

 

 

 

 

LISETTE VON SCHROWE-SCHENSTRÖM

1921-1975

”URTID”

(Komposition i rött)

Olja, pannå 38x55,5 cm

Signerad ’Lisette v. Schrowe-Schenström -68’

PRIS: 8 500:-

 

Proveniens:

konstnärinnans familj

 

 

 

 

 

 

NILS HANSSON

1900-1986

Stilleben med föremål på bord

Olja, duk 46x61 cm

Signerad ’Nils Hansson -63’

PRIS: 2 400:-

 

 

 

 

 

 

CHARLES SJÖHOLM

Född 1933

Fotbollsmatch

Olja, pannå 28x34 cm

Signerad ’C SJÖHOLM’

PRIS: 2 700:-

 

 

 

 

 

 

RALF WIBERG

1935-2015

Näckrosor

Olja, duk 50x61 cm

Signerad ’R. Wiberg -72’

PRIS: 4 000:-

 

 

 

 

 

 

K G BEJEMARK

1922-2000

”Gammal fröken”

Brons, höjd 26 cm

Signerad ’KGB’ samt numrerad ’27/65’

PRIS: 4 300:-

 

 

 

 

 

 

PER ENGLUND

1905-1988

Lupiner

Olja, duk 81x65 cm

Signerad ’P. Englund 1976’

PRIS: 3 000:-

 

 

 

 

 

 

OLOF ARÉN

1918-2003

Blomsterstilleben

Olja, duk på pannå (inglasad) 36x24 cm

Signerad ’Olof Arén

PRIS: 1 800:-

 

 

 

 

 

 

BENGT O ABRAHAMSON

1924-1989

”Tango på Polacksbacken 1932”

Olja, duk 80x66 cm

Signerad ’Bengt O. Abrahamson -65’

PRIS: 8 500:-

 

 

 

 

 

 

RYNO FRIEBERG

1920-2018

”Vid staffliet”

(Självporträtt)

Olja, pannå 55x46 cm

Signerad Ryno 42’

PRIS: 4 000:-

 

 

 

 

 

 

RYNO FRIEBERG

1920-2018

”Beth sover”

(konstnärens hustru, konstnärinnan Beth Zeeh)

Olja, duk 41x33 cm

Signerad Ryno 47’

PRIS: 2 500:-

 

 

 

 

 

 

RYNO FRIEBERG

1920-2018

Blommor i grön glasvas

Olja, pannå 24x19 cm

Signerad Ryno 1957’

PRIS: 2 800:-

 

 

 

 

 

 

RYNO FRIEBERG

1920-2018

Blomsterprakt i kopparkanna

Olja, duk 65x46 cm

Signerad Ryno 1977-81

PRIS: 11 500:-

 

 

 

 

 

 

 

RYNO FRIEBERG

1920-2018

”Persikor”

Olja, duk 38x46 cm

Signerad Ryno 1976’

PRIS: 4 700:-

 

 

 

 

 

 

 RYNO FRIEBERG

1920-2018

Azalea

Olja, duk 46x38 cm

Signerad Ryno 1977’

PRIS: 6 500:-

 

 

 

 

 

 

RYNO FRIEBERG

1920-2018

Gula rosor

Olja, duk 41x33 cm

Signerad Ryno 1979’

PRIS: 4 900:-

 

 

 

 

 

 

RYNO FRIEBERG

1920-2018

”Olika äpplen”

Olja, duk 25x40 cm

Signerad Ryno 1982’

PRIS: 3 800:-